https://index.hu/belfold/2020/06/13/vizsgalat_vasalodeszkas_tornatanar/
A történet főszereplője Vezsenyi László, gimnáziumi tanár, aki a makói József Attila Gimnáziumban tanít, többek között testnevelést. Vezsenyi László tanárdinasztia tagja - amely létforma sajnos kihalófélben van - ugyanis a szülei is tanárok voltak. Vezsenyi László úgy gondolta, hogy a felveszi a kor tempóját és oly módon próbál a diákjaihoz szólni, ahogy az talán a leghatásosabb, a modern kori diák nyelvén, méghozzá humoros formában.
Ha mindezen történet Amerikában zajlik, valószínűleg már a legtöbb televízós műsör be is hívta volna, hogy reklámozzák, mint jó példát.
Ezzel szemben mi is történtik egy olyan országban, ahol helyi tankerületi vezető még a feudális szinteken megrekedt? Hát természetesen tűzzel vassal küzd a progresszió ellen, és meghurcolja a modernitást behozni kívánó tanárt. Fegyelmi eljárást kezdeményez, megbünteti, felfüggeszti és az osztályát is elveszi. És ez a történet tényleg nem a XVI. században zajlik, Galileo Galielivel, hanem a XXI. századi Magyarországon. Persze a folyamatok nagyon hasonlóak.
Az eseményeknek, azért pozitív felhozatala is van, mégpedig, hogy szinte országos szintű felháborodás tört ki, és szinte minden szemlélő kiállt Vezsenyi László mellett. Az Ombudsman is vizsgálatot indított, szóval beindultak olyan erők, amelyek ellensúlyozni próbálják, ezt a normális ésszel felfoghatatlan tankerületi vezető működését.
A Klebesberg Központ vezetője szintén érintett az ügyben, akit Vezselényi László levélben keresett meg, és Ő azt javasolta, hogy forduljon a tankerületi vezetőhöz, aki a büntetést kiszabta, hátha saját maga ellen kezdeményez eljárást a tankerület. Téboly...
Szóval ez a történet bepillantást enged nyerni a XXI századi Magyarországon folyó csongrád megyei tankerület működésébe, ami sajnos megrekedt egy feudális szinten. Az, hogy milyen szinten is áll ez a tankerület, az inkább ijesztő és félelmetes, mert ahol ilyen döntések születnek, ott egészen nyilvánvaló, hogy nagyon komoly problémák vannak, belső bizonytalansággal, kisebbségi komplexussal, félelmekkel, hatalommal való folyamatos visszaélessel, és a progresszió elnyomásával. Ezek kombinációja minden, csak nem egészséges pedagógia.
Természetesen nem állítom, hogy ez mindenhol így történik az országban, de ha már az állam egyszer tudomást szerez az ügyről, akkor mi történik? Elkezdődik egy belső megtisztulási folyamat? Persze, hogy nem...
A Klebesberg Központ vezetője visszapasszolja a labdát oda, ahol a probléma van, mint aki jól végezte dolgát, és a részéről a dolog le van rendezve.
A dolog pozitív oldala viszont, hogy szerencsére nagyon sok normálisan gondolkodó és épp lelkű állampolgár is él Magyarországon, akik azonnal érzik, hogy ennél a történetnél valami nagyon nincs rendben, és egy emberként állnak be Vezsenyi László mögé, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetén át, a szülőkig, a diákokon keresztül az Ombudsmanig mindengki átátja ennek a történetnek a dinamikáját.
Van egy olyan reményem, hogy az állam még feljebb lévő veztői is át fogják ezt látni és valaki végre meg fogja nézni, hogy mi is történik ebben a tankerületben, ahol ilyan döntéseket tudnak hozni.
Kettős érzések vannak most bennem, a tankerület viselkedése nagyon megijeszt, viszont az esettel kapcsolatos szolidaritás és egyértelmű kiállás Vezsenyi László mellett reményeket kelt bennem.
Remélem ebben a furcsa viadalban, az utóbbiak kerülnek ki győztesen...