Közélet és mi egy más...

Közélet és mi egy más...

Következmények egy következmények nélküli országban...

2020. május 25. - Istvan Gulyas

https://index.hu/kultur/media/2020/05/25/nok_lapja_koronczay_lilla_vekasi_andrea/

Nagy felháborodást váltott ki a napokban a Nők Lapja egyik véleménye, melyben a lap egyik alkalmazottja, Koronczay Lilla sajnos kissé - vagy nagyon - áldozathibáztató módon közelített meg egy családon belüli erőszak elszenvedőjét ért esetet és próbálta a bántalmazó felelősségét minimalizálni. 

Sajnos az utóbbi időben sok ilyet látunk, akár merre nézünk, elég, a parlamentet és ott megválasztott politikusokat, vagy egyéb társszakmák képviselőit megnézni, de én sok ilyen hozzáállással találkozom a szociális értelmiség köreiben is sajnos.

Ami viszont ebben a történetben írásra késztetett, az, hogy itt az ügyet nagyon elegánsan kezelte a Vékási Andrea, főszerkesztő és ennek hatására Koronczay Lilla is elnézést kért. A cikk megjelenése után a "Nem tehetsz róla tehetsz ellene" nyílt levelet írt a Nők Lapja szerkesztőségének, és az érdemi válasz nem is maradt el. 

Itt most nem kezdtek bele szerecsenymosdatásba, és történelem hamisításba, hogy nem is úgy volt, meg nem így kell érteni, meg a szőnyeg alá söpörni dolgokat. Hanem, azt tették, amit szerintem egy demokratikusan gondolkodó vezető tesz, elnézést kér és javítja a hibákat, hogy az ott többé ne forduljon ugyanúgy elő. 

Vékási Andrea elnézést kért, és jelezte, hogy változtatni fog a stratégián és szakembert kér fel, hogy ilyen esetekben véleményt formáljon, és mellette Koroncay Lilla is elnézést kért. 

Nekem ez a probléma kezelés nagyon tetszett és nagyon jó lenne, ha ragadós lenne ez a példa. Mert, problémák, hibák minden rendszerben vannak, de sajnos, oly sokszor látjuk, akár ezen a blogon is, hogy hány embert végeztek ki a bántalmazó férfiak, és szinte semmilyen következmény nem történt, hanem minden folytatódott, úgy, ahogy korábban. Ennek a viselkedési módnak az a veszélye, hogy a hibák újra és újra meg fognak tudni ismétlődni. Míg ezzel szemben a Nők Lapjában ez a hiba mégegyszer ugyanígy nagy eséllyel nem fog bekövetkezni.

Persze nem szabad elfelejteni a felháborodást sem, amit a cikk kiváltott, mert ha az nincs, akkor valószínű, a bocsánatkérés sem biztos, hogy ilyen gyorsan megtörténik.

A javaslatom a végére, hogy örüljünk, hogy ez az ügy ilyen másként, europaian, demokratikusan zárult, és remélem tanulságul fog szolgálni mások számára is.

A bejegyzés trackback címe:

https://gulyaspisti.blog.hu/api/trackback/id/tr415717006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2020.05.26. 10:07:07

1. Teszt vagy szimuláció kidolgozása, hogy a leendő házastárs (önmagában és egymással) alkalmas-e a higgadt konfliktuskezelésre. A teszt eredményeinek tudatában vállalják-e a közös családalapítást.

2. A verbális erőszak, illetve a másik ember semmibevétele is lelki sérülést okozó konfliktus... és ezt nemcsak a tesztoszteron képes kiváltani.

3. Az 1 és 2. pont csak vágyálom - nincs olyan szinten az emberi civilizáció, hogy tagjainak zöme képes legyen a sérülésmentes konfliktuskezelésre.

agarik 2020.05.26. 10:51:52

Hah! Európaian!
Hát mi lesz így az illiberális, keresztény értékekkel?

IvanGyenyiszovics 2020.05.26. 10:52:40

Akkor, ha jól értem, SOHA ne is foglalkozzunk az előzményekkel, SOHA ne kérdezzünk rá: miért?
Tilos az esetleges okokat vizsgálni.
Csak és kizárólag ÍTÉLJÜK el az amúgy teljesen magától értetődően elfogadhatatlan, elítélhető magatartást, erőszakos cselekedetet.
Mert akkor mi lesz??

És természetesen azonnal gyakoroljunk (szocialista/liberális) önkritikát, nehogy már más gondolata is támadjon egy ilyen esetben a szabadon megszólalható, írható újságírónak, mint amit szabad gondolnia ...

consul 2020.05.26. 13:30:41

Egy vélemény rovatban le ne merje írni a saját véleményét egy újságíró!
Ennyit a liberális véleményszabadságról...
Persze, persze érzékenyíteni kell, hogy más legyen a véleménye. De akkor az végül kinek is a véleménye?
Fasiszták!

bölcsbagoly 2020.05.26. 13:35:25

Manapság nincs olyan film, tv sorozat, amelyben egy nő ne üssön meg egy férfit - s nem visszaütésről van szó! - akár gyerekek szeme láttára is! Még sohasem olvastam/hallottam ennek elitéléséről a PC körökben!
Megint a szokásos libsi kettős mérce: ami szabad Jupiternek....alapon.
S ha azt mondjuk, hogy az a férfi megérdemelte, akkor a nőkre miért nem érvényes a tétel?

Sir Gombóc 2020.05.26. 14:37:53

Abban cikkben semmiféle áldozathibáztatás nem volt. A körülmények teljes körű vizsgálatának tanácsolása (aminek az önvizsgálat is része) még véletlenül sem az. Olvastátok egyáltalán azt a cikket?

Sir Gombóc 2020.05.26. 14:39:25

@bölcsbagoly: semmi köze ennek a liberalizmushoz. Az amit szabad Jupiternek pont nem tartozik oda..

Alick 2020.05.26. 14:50:45

@bölcsbagoly: Sajnos a fasisztoid Isztabuli Paktum se veszi figyelembe a gendersemlegesség elvét - a médiától miért is várnál kiegyensúlyozottságot (akár így, akár úgy)?

Indriq 2020.05.26. 15:54:08

@bölcsbagoly: te egy igazi segg vagy.... csak fütyeszes lehetsz :)

Istvan Gulyas 2020.05.26. 15:58:08

@IvanGyenyiszovics: persze, hogy erdemes a feltaras, es szukseges itt.

A problema itt szerintem az volt, hogy a valaszolo ujsagirono nem szakember a kerdesben. Ha autos magazinokban is olyan ember adna tanacsot autoszerelesi kerdesekben, amihez nem ert, akkor is lenne felhaborodas. Plane, ha valaki ebbol el, es sok ilyen uggyel talalkozott mar.

bölcsbagoly 2020.05.26. 15:59:59

@Sir Gombóc: annyira nincs köze, hogy csak a libsik szerint jogos az ha egy nő megüt egy férfit (pláne ha fehér és hetero is!). Mikor láttál/olvastál ez ellen valamilyen médiabeli felháborodást?
Idézd már ide, hogy a híres-nevezetes isztambuli Egyezményben, hol van szó a férfiakról mint lehetséges áldozatokról?

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:01:09

@Indriq: te meg egy ballibsi infantilis idióta, nemde?

Istvan Gulyas 2020.05.26. 16:01:14

@bölcsbagoly: csak jelzem, hogy tobb eves palyafutasom soran 2 olyan eseten dolgoztam - a tobb szazbol - ahol a bantalmazo no volt. Szerintem a dinamika ugyanaz volt, mint amikor a ferfiak a bantalmazok. Ezekben a kapcsolatokban a konrrol es a hatalom diszfunkcioirol is szo van, es ez fuggetlen a bantalmazo nemetol. Viszont a statisztikak 90-95% korul merik a ferfi elkovetok szamat.

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:02:01

@Istvan Gulyas: @Indriq: te meg egy ballibsi infantilis idióta, nemde?

Indriq 2020.05.26. 16:03:39

@bölcsbagoly: mivan ideges vagy? :) de örülük, hogy nem próbálod tagadni, hogy kubaszov seggéből bújtál ki :)

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:06:53

@Istvan Gulyas: bocsi nem neked ment a cimzés az előbb! A szerver marháskodott.
Nem arról van szó, hogy a magyar médiában mi derül ki, vagy hány eset kerül bíróságra, mivel a férfiak szégyellik ha egy nő megüti/megveri őket s nem viszik perre vagy a médiába a dolgot!
Viszont csak az utóbbi év RTL tv-sorozatok valamennyiében gyakran előfordul hogy nő üt meg férfit ( A mi kis falunk, Drága örökösök, stb, stb). Az amerikai filmekben pedig rendszeresen!

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:07:52

@Indriq: magadfajta hülyékkel nem tárgyalak, sipirc a pokolba ahova valók vagytok!

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:08:25

@Indriq: magadfajta hülyékkel nem tárgyalak, sipirc a pokolba ahova valók vagytok!

Istvan Gulyas 2020.05.26. 16:09:59

@bölcsbagoly: ezzel egyetertek. Azok a ferfiak akkikkel dolgoztam, es aldozatok voltak, nagyon szegyeltek a dolgot, hogy a feleseguk fizikailag es erzelmileg is bantalmazza oket. Nagyon szomoru tortenetek voltak ezek is, majd lehet, errol is irok, mert tenyleg ritkan olvasni ilyet.

Talan a kozelmultbol Eszenyi Eniko szinhazi viselkedese valtott ki nagy visszhangot, amikor arrol volt szo, hogy a noi vezeto el vissza a hatalmaval.

Indriq 2020.05.26. 16:15:01

@bölcsbagoly: hehe első nap a pártszékházban hogy ennyire ideges vagy? Nyugi ovi is csak akkora marha mint te :)

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:15:57

@Istvan Gulyas: Ha jót akarsz magadnak s a blogodnak, akkor nem teszed! Megesznek a patkányok!

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:19:34

@Istvan Gulyas: A filmeket azért említettem, mert mintaként szolgálnak! Pl. a magyar filmrendezők számára. A magyar filmtörténetre nem volt ez jellemző az utóbbi évekig, s ami megjelenik a filmeken, az kis csúszással a valós életben is egyre inkább előfordul majd.

bölcsbagoly 2020.05.26. 16:25:48

@Istvan Gulyas: EE esete nem ezt erősiti, ugyanis még a a legvadabb feministák sem titkolták soha, hogy a verbális erőszaknak/lelki terrornak a nők a nagymesterei! Ha vannak ilyen típusú férfiak is, nem a férfi nemre jellemző. Akinek volt már női vezetője/felettese, az tudja, hogy miről beszélek. Ugyanis a nőknél az érzelem felülírja az észt. Ez genetikus jelleg és a nők fajfenntartó szerepével függ össze. Még ha ezt a principiumot ma divat tagadni PC-s körökben.

torró 2020.05.26. 17:52:37

Nem is tudom hogyan fogjak hozzá, amire reagálni szeretnék, mert ezek a dolgok sokkal szerteágazóbbak mint egyszerű nekifutással el lehetne intézni. Amit én így 73 évesen, és 47 évi házasság alatt tapasztaltam, azt látom, hogy az emberek valahogy durvábbak lettek. Nagyon megváltozott a másik emberhez való hozzáállásunk. Nekem nem. Mert én olyan környezetben nőttem fel, ahol nem tapasztalhattam erőszakot. Sőt elég vidám környezetem volt, ami azt eredményezte, hogy a mai napig bárkivel megtalálom a normális hangot. Vagy csak egyszerűen otthagyom, mert nem megyek bele parttalan vitákba. Szóval megváltozott a világ, rengeteg olyan ideológiák kerültek elő, amik szerintem csak zűröket gerjesztenek.Ja! És persze, ne felejtsük el, hogy heted íziglen visszamenően lehet örökölni géneket és tulajdonságokat. És ez elég széles skála. Így bizony sokszor mondják némelyik emberre, hogy hogy a csudába lett ez ilyen, mikor a szülei, sőt nagyszülei, milkyen rendesek. Hát úgy ahogy mondtam. Mert lehet, hogy még előbbről tárolt a gén valamit. ami félreviszi az egyént. Nem is firtatom tovább, mert nem könnyű állást foglalni bonyolult életünkben.

videki gyerek 2020.05.26. 18:14:57

Mindig a nok provokaljak ki amit kapnak, ugyhogy megerdemlik.

videki gyerek 2020.05.26. 18:29:09

"3 nô beszélget: - Múltkor mondtam a férjemnek, hogy ha ezentúl is kocsmába jár, ezentúl haza se jöjjön. 3 napig nem láttam, de utána hazajött, megbánva bûneit. - Ezt én is megmondtam a férjemnek, én egy hétig nem láttam, de utána ô is hazajött. - Én is ezt mondtam a férjemnek, egy hétig én se láttam, de most már kezdek a bal szememre...
"

Igy kell ezt.

Ekrü 2020.05.26. 19:00:41

@Istvan Gulyas: "csak jelzem, hogy tobb eves palyafutasom soran 2 olyan eseten dolgoztam - a tobb szazbol - ahol a bantalmazo no volt."-Sajnos ennél azért jóval gyakoribb,csak a férfiak mivel nagyon szégyellik ,hogy megverik őket ezért nem szaladnak fűhöz-fához panaszkodni.@Bölcsbagolynak meg igaza van abban ,hogy egyre több olyan filmet/sorozatot adnak le a TV-ben ahol a nők nyíltan verik/megütik a pasikat.Ennek ellenére elítélendő mindkét oldalon,viszont az is ha egy újságíró nem írhatja le a saját véleményét mert ha megteszi kirúgás fenyegeti érte.Még akkor is ,ha az a vélemény nem igazán "PC".

Istvan Gulyas 2020.05.26. 19:35:36

@Ekrü: a segitseg keresehez is sokszor nagy batorsag kell. Egyetertek, hogy valoszinu nagy a latencia a ferfiakat ert eroszakot illetoen.

Viszont a rendszerek meg az egyertelmu ugyeknel sem jarnak el szakszeruen, es ez nemtol fuggetlenul.

Az ujsagiro leirhatja sajat velemenyet, csak szerintem ovatosan szakertsen egy olyan temaban, amihez nem ert. Mert a hozza fordulok lehet, hogy kiszolgaltatottabbak es elhiszik neki, amit ir.

Isten... 2020.05.27. 05:30:05

Az egesz egy hazug faszsag. Aki hulye haljon meg.
Aki kapcsolatra lep egy aggresziv elmebeteggel, azt nincs miert sajnalni, megerdemli amit kap. Vagy azert erdemli meg, mert annyira tirpak barom, hogy a 100 kilometerrol is nyilvanvalot nem veszi eszre, vagy pedig valamilyen aljas haszonszerzes okan nem akarja eszrevenni, figyelmen kivul hagyja, es ezert lep kapcsolatra egy vadbarommal.

IvanGyenyiszovics 2020.05.27. 07:29:23

@Istvan Gulyas: "A problema itt szerintem az volt, hogy a valaszolo ujsagirono nem szakember a kerdesben"
??
Szóval egy újságíró csak akkor írjon (véleményt, saját gondolatot) egy esetről, ha abban 'szakértő'?

A probléma szerintem ott van: egy újságíró szubjektív véleményt formált, (talán elhitte a 'hatalomnak' , hogy itten szólásszabadság van), oszt a (negyedik) hatalmi ág egy funkcionáriusa a kezére, szájára ütött...
Ő meg engedelmesen (szocialista) önkritikát gyakorolt.

Értem én, kínos ügy, de mint cseppben a tenger ....

2020.05.27. 08:35:13

@MAXVAL bircaman közíró: nem tudom, hogy bolgár melegként neked mi közöd ehhez? Azon kívül, hogy többször dicsekedtél már vele, hogy vertél nőt.

2020.05.27. 08:38:35

@Isten...: rohadtul nem ilyen egyszerű a kotta. Anyám második férje egy jól menő vállalkozó (maszek) volt ('80-as évek), teljesen rendben voltak, majd történt egy autóbaleset, amiben nevelőapámat - részben azért mert nyugati kocsival ütött el egy Ladát - másfél év börtönre ítélték. Egész más ember jött ki a sittről, féltékeny volt, aztán idővel verni is kezdte anyámat.

consul 2020.05.27. 08:45:43

@Eugene Horse: Téged kezelni kellene!

Tiltsátok ki ezt az alpári alakot!

Egyébként vélemény rovat, olvasd csak el a lapot mielőtt butaságot írsz. Sőt a szerző minden esetben úgy fogalmaz, hogy a személyes tanácsa ez vagy a javaslata az...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.27. 08:46:12

@Eugene Horse:

Ez általános probléma, nem csak a közvetlenül érintetteket érinti.

2020.05.27. 08:51:59

@consul: Tiltsanak ki téged komcsi csökevény, csak a tiltás mi, ezt szereted? :) Továbbra sem vélemény rovat te segg, hanem olvasói levél és arra adott válasz. Eleve baromság volt nem szakértőt hagyni válaszolni, ha beírsz autósmagazinba, hogy valami csörög a motornál, mit vársz, autószerelő vagy fodrász válaszol? Hát itt a fodrász válaszolt, te ostoba.

consul 2020.05.27. 10:15:50

@Eugene Horse: Csak a rend kedvéért: egy szerkesztőségben újságírók dolgoznak. Az olvasói levelekre a Nők Lapjában is újságírók válaszolnak. Ezt a levélíró is sejthette, ha szakmai választ várna, akkor pszichológushoz fordult volna, nem egy szerkesztőséghez.
Szerintem te soha nem olvastad ezt a rovatot, különben nem írnál szamárságokat. Itt mindig személyes vélemények jelennek meg, soha nem „az orvos válaszol”.

2020.05.27. 14:00:12

@consul: nem vagy teljesen tájékozott a témában. Egy szerkesztőségben újságírók dolgoznak, de nem minden szerző újságíró. Az ilyen vegyes profilú szórakoztató napilapokban számos esetben szakértők, szakemberek írnak vendégcikket, szakcikket, vagy válaszolnak olvasói és egyéb felmerülő kérdésekre. Rózsák ültetésével kapcsolatban kertész válaszol, adóvisszatérítéssel kapcsolatban adószakértő, barkácstémában asztalos, kőműves, stb. Egy újságíró nyilván nem érthet mindenhez, egy jó újságíró az íráshoz ért, nem a pszichológiához, autószereléshez, villanyszereléshez, stb. Egy jó újságíró legfeljebb megszerkeszti a szakmai kérdésre adott szakmai választ, nem pedig gyártja. És itt a hiba, ez ugyanis szakmai kérdés volt, mégpedig nagy felelősségű szakmai kérdés, amit az újságíró - gondolom mert nem túl okos - nem ismert fel, nem kezelt szakmai kérdésként, hanem adott rá egy választ, egy saját kútfőből származó teljesen laikus, nem mellesleg ostoba választ. És még az is teljesen mindegy, hogy fiktív-e a levél vagy valódi eset van mögötte, a lényeg az, hogy egy fontos és érzékeny problémára nem adunk országos magazin lapjain olyan választ, ami nettó hülyeség, mert annak nagyon fontos üzenete van, nem csak a kérdés feltevőjének szól, hanem sok száz vagy inkább ezer hasonló sorsú nőnek. Tehát itt nem az a baj, hogy egy kontár firkász dilettáns választ adott egy embernek, hanem hogy a kontár dilettáns több ezer embernek adott fals, rossz tanácsot. Itt nincs helye személyes véleménynek, ez nem lehet véleménycikk (ahogy eleve nem is az) ha valaki azt ígéri, hogy egy problémára tanácsot ad, akkor nem vélemény, ilyen témában pedig nem lehet azzal védeni, hogy ez csak a személyes véleménye volt. Lehet ilyen véleménye, de az hülyeség, és ne terjessze.

2020.05.27. 14:39:28

@consul: " ha szakmai választ várna, akkor pszichológushoz fordult volna" - pontosan ezt kellett volna válaszolni, hogy forduljon szakemberhez (mondjuk nem éppen pszichológushoz), nem pedig írni, ami eszébe jut az újságírónőnek. Nagyon sok bántalmazott azt sem tudja, hova kellene fordulnia ilyen esetben, azt kellett volna megmondani neki, hogy mely szervezetek, alapítványok azok, amelyek áldozatsegítéssel foglalkoznak, szakmai alapon, szakemberekkel. Ez lett volna a helyes válasz.

RÉMÍSZTŐ KÉPZŐDMÉNY 2020.05.27. 19:01:34

AMI TÖRTÉNT , AZ LIBERÁLIS V É L E M É NY T E RR O R KLASZIKUS ESETE !!!!!

IvanGyenyiszovics 2020.05.27. 23:09:46

@Eugene Horse: " Lehet ilyen véleménye, de az hülyeség, és ne terjessze."
:)
Bár semmiben nem értek egyet Önnel, de bármit megtennék, hogy el se mondhassa a véleményét! - valahogy így szól a modern liberális kiskáté ...

Én, Eugene Horse megmondom, mi a hülyeség.

Szerintem máig nem érted, miért a béka van felül ...

IvanGyenyiszovics 2020.05.27. 23:16:41

@Eugene Horse:
dehamár..
"A Facebookon közzétett poszt alatt aztán Koronczay Lilla is megjelent, aki néhány újabb sorral próbálta megvédeni az igazát. "Ti valóban azt tanácsoltátok volna a levél írójának, hogy most azonnal hagyja ott a gyerekei apját, a nélkül, hogy elbeszélgettek volna a történtekről? Azóta a hölgy megírta, hogy a férje bocsánatot kért tőle, és megígérte, hogy soha többé nem emel kezet rá.""

Na most akkor mi van, szakemberkém?

Istvan Gulyas 2020.05.27. 23:29:16

@IvanGyenyiszovics: Az egyik kommentedet kimoderáltam.

Ha ki tudnád másolni a tartalmi részét trágár kifejezések nélkül, akkor szívesen bennhagynám, mert a tartalmi résszel még ha nem is értek egyet vele, az szívesen látnám itt.

IvanGyenyiszovics 2020.05.27. 23:31:49

@Eugene Horse: Ami igazán rémisztő ebben sztoriban, az Mérő Vera (ha mond ez anév neked valamit)

"A nyílt levelet jegyző Mérő Vera, az oldal alapítója az Írástudók felelőssége című posztjában egyúttal azt is felajánlotta, hogy érzékenyítő tréninget tart a szerkesztőségnek, hiszen a felelősség nem csak e sorok szerzőjét, hanem a lap szerkesztőit, azaz mindazokat is terheli, aki engedték, hogy ezek a gondolatok megjelenhessenek az újságban."

Érted?
Majd a Szakember Mérő Vera jól megmondja a levélíró hölgynek, hogy eszébe ne jusson megbocsátani, kérjen inkább szaktanácsot ...

Nekem az írástudók árulása ugrik be inkább...

A pofon (ami abszolút elfogadhatatlan) miatt bocsánatot kért a férfi -amint azt a szenvedő fél írta, és egy családi kapcsolatban ezzel éppen arra az egyetlen helyes útra tett egy lépést, hogy ez soha többé ne fordulhasson elő.
Igen, azért mert elfogadhatatlan, megütni a párját, bármi is legyen a kontextus.

Igen, ez a megbánással és a megbocsátással kezdődik.
Mindig.

Vékási Andrea pedig 'bántalmazó kapcsolatról' ír, mintha egy több gyermeket nevelő családi kapcsolat ( ami vélhetően szerelmi-szeretet kapcsolatból indult) egy megbánt pofon miatt már csak ennek lehetne nevezhető.

Hogyan is érthetnétek ...
:(

IvanGyenyiszovics 2020.05.27. 23:33:57

@Istvan Gulyas: idéztem egy kommentből, azt is kimoderáltad?
Jó éjszakát, kár volt itt lennem.
üdv!

IvanGyenyiszovics 2020.05.27. 23:36:46

@Istvan Gulyas:
Segítek azért, jó?

Eugene Horse2020.05.27. 08:34:20
@IvanGyenyiszovics: ez nem véleményrovat volt te fasz, hanem egy olvasói levél, amit dilettáns, káros módon válaszolt meg a félkegyelmű újságíró.

Eugene Horse2020.05.27. 08:51:59
@consul: Tiltsanak ki téged komcsi csökevény, csak a tiltás mi, ezt szereted? :) Továbbra sem vélemény rovat te segg, hanem olvasói levél és arra adott válasz.

Istvan Gulyas 2020.05.27. 23:42:45

@IvanGyenyiszovics: a tartalmi resszel semmi gondom. En orulnek, ha maradnal, megha nem is ertunk egyet mindenben.

IvanGyenyiszovics 2020.05.28. 00:00:27

Viccelsz?
Kiradírozod a kommentemet - amiben ( valóban a pontos idézés szabályait mellőzve) idéztem Eugene két kommentjéből két szót - trágárságra hivatkozva. Fentebb mellékeltem.
Ehhez nincs mit hozzátennem.
OK, tied a blog, jogod van hozzá.
üdv!

Isten... 2020.05.28. 01:11:52

@Eugene Horse: A borton az nyilvan sulyos trauma, depressziot ongyilkosagot siman okozhat, de nem valoszinu, hogy az valtott volna ki feltekenyseget aggressziot a szeretteivel szemben.
Inkabb az a valoszinu, hogy elotte is olyan volt, csak amig futott a szeker, az anyagiak rendben voltak, nem alakultak ki konfliktusok, a jolettel sikerult elfedni a problemakat.
Ezzel egyutt ez egy eleg ritka eset. Tipikusan nem egy borton utan kezdodik az aggresszio, hanem szinte azonnal. Altalaban arrogans lekezelo beszolasokkal, lealazo sertesekkel kezdodik mar a kapcsolat elejen. Ezert nem fogadom el az ugynevezett aldozatok nyavajgasat mert szerintem az aggresszio kb 10 perc alatt eszreveheto, megszolalni sem kell mert mar a testtartasban benne van.

2020.05.28. 12:45:59

@Istvan Gulyas: kár, ne hódolj be a ruszkiknak :)

2020.05.28. 12:49:36

@IvanGyenyiszovics: látom, nem érted. Aki egyszer üt, ütni fog később is. Plusz az olvasói levélből szépen kiolvasható, hogy ez egy hosszabb folyamat eredménye volt, elért a bántalmazó a tettleges fázisba. Igen, ilyenkor össze kell pakolni és menekülni kell, fogni a gyereket és elmenni, mert ebből csak verés lesz később is. Nincs olyan, hogy egy pofon, az mindig egy folyamat része, eleje. Aki egy bántalmazott nőnek megbocsájtást meg megbeszélést ajánl, az vagy ostoba vagy direkt rosszindulatú. Te sem láttál még ilyet közelről, csak nyomod az általános ködös marhaságot.

2020.05.28. 12:51:37

@IvanGyenyiszovics: ha jól látom elmondhatta, országos hetilapban mondhatta el, hol látod itt az akadályoztatást? Te elmondhatod a véleményedet országos hetilapban? Úristen, nem, liberális véleményTERROR van :))))
süti beállítások módosítása